سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طبیعت گردشگری

صفحه خانگی پارسی یار درباره

جاذبه های گردشگری استان لرستان

    نظر

دریاچه کیو زیباترین جاهای دیدن خرم آباد 

این دریاچه در شمال غرب خرم آباد واقع شده است. می توان گفت که دریاچه کیو بعد از فلک الافلاک یکی از  پر بازدیدترین جاذبه های استان لرستان به شمار می رود و نماد سرزندگی شهر است. دریاچه کیو از سرچشمه های مخمل کوه و چشمه های موجود در کف دریاچه تامین می گردد. کیو در لری به معنی تیره و کبود است و دلیل این نامگذاری به خاطر وجود گونه های گیاهی کف دریاچه است که باعث می شوند دریاچه در مواقع پرآبی، رنگ کبودی به خود بگیرد. در فصول بهار و اوایل تابستان، این دریاچه محل مناسبی برای قایق سواری و ورزش های آبی می باشد اگرچه در فصل زمستان در پر آب ترین حالت خود قرار دارد.

آدرس دریاچه کیو: شمال غربی شهر خرم آباد

دریاچه کیو از جاهای دیدنی لرستان

بام لرستان، جوان پسند ترین جاذبه های گردشگری لرستان 

بام لرستان نیز از دیگر جاذبه های استان لرستان است که رفتن به آنجا بویژه در شب خالی از لطف نیست. جایی که روشنای خانه ها و اتوبان های شهراز آن بالا بسیار جلوه زیبایی دارد و در سکوت شب قدری آرام بخش است. بام لرستان که قرار است تبدیل به بزرگترین مجتمع تفریحی غرب کشور گردد، رصدخانه کاسین را در دل خود جای داده است و آب و هوای بسیار تازه و لطیفی دارد. با وجود اینکه برای رسیدن به آن باید از جاده ای دارای شیب گذر کرد، مورد توجه بسیاری از گردشگران است.

آدرس بام لرستان: شرق خرم آباد- خیابان شریعتی- بالای کوه مدبه

بام لرستان از جاهای دیدنی خرم آّباد

آبشار نوژیان از دیدنی های لرستان برای مسافران 

همه می دانیم که لرستان به سرزمین آبشارهای ایران شهرت دارد و در این بین آبشار نوژیان بلندترین آبشار در این استان است. به گونه ای که وقتی از پایین به بالایش نگاه می کنید ممکن است سرتان گیج برود. این آبشار در روستای نوژیان در 38 کیلومتری جاده کمربندی خرم آباد و جنوب شرقی آن قرار گرفته است و 95 متر ارتفاع دارد. آب آبشار از چشمه های بالادست تامین می گردد و بهار پرآب ترین فصل نوژیان است. علاوه بر این گیاهان دارویی در اطرافش و در بالای کوه تاف، یکی از دیگر از انگیزه های رفتن به این آبشار دیدنی است.

آدرس آبشار نوژیان: کیلومتر 14 جاده کمربندی خرم آباد و بعد از پلیس راه، تابلو آبشار نوژیان قابل رویت است. باید از این سه راهی به سمت چپ بپیچید. از ابتدای سه راهی تا آبشار دقیقا 38 کیلومتر فاصله دارد.

آبشار نوژیان

آبشار گریت چشمه ای از طبیعت لرستان 

یکی از زیباترین، خوش آب و هواترین و سرسبزترین نقاط در لرستان را آبشار گریت یا تاف هفت چشمه است که در 50 کیلومتری خرم آباد و 30 کیلومتری راه آهن سپید دشت واقع شده است. آبشاری که در انبوهی از درختان بلوط و زالزالک و مو فرو رفته و ارتفاعش 15 متر است. نه آنقدر بلند است که دچار سرگیجه شوید و نه آنقدر کوتاه که نتوانید آن را آبشار بنامید.

آدرس آبشار گریت: کیلومتر 15 جاده خرم آباد به بروجرد و از طریق محور خرم آباد به سپیدشت

آبشار گریت از جاذبه های طبیعی لرستان

دریاچه گهر

دریاچه گهر دورود را تا به حال حتما شنیده اید، این شهرستان در 85 کیلومتری خرم آباد واقع شده است و جاهای زیادی مثل دریاچه گهر برای دیدن دارد. این جاذبه دوست داشتنی در 35 کیلومتری جنوب شهرستان دورود قرار دارد، دریاچه که به دلیل قرار گرفتن در میان کوه‌های اشترانکوه به آن نگین اشترانکوه هم می گویند، دارای آب خنک و بلوری رنگ است و اطرافش جنگلی انبوه وجود دارد. از زیبایی های این مکان دیدنی می توان به دره نی گاه با لاله های واژگون همراه با شقایق هایش، درختان تنومند بلوط و زالزالک، سیب، ارژن، انار و .. و حیات وحشی که حیواناتی چون بز، آهو، قوچ، کبک، شاهین و.. که در آن زندگی می کنند، اشاره کرد. بعد از 40 دقیقه پیاده روی به دریاچه گهر دوم می رسید، جایی که عمق دریاچه کم است و ماهی هایش قابل مشاهده هستند. لازم بخ ذکر است که به منظور جلوگیری از آسیب به تنوع جانوری و گیاهی، ورود گردشگران به دریاچه گهر تا 15خرداد و همچنین از 31 شهریور به بعد ممنوع می باشد.

آدرس دریاچه گهر: دریاچه در بخش جنوبی شهرستان دورود واقع شده و 30 دقیقه با آن فاصله دارد.

دریاچه گهر

آبشار بیشه و دیدنی های لرستان 

آبشار بیشه در مسیر راه آهن خوزستان به تهران و در شهرستان دورود واقع شده است. آبشاری که 48 متر ارتفاع دارد و به دلیل قرار گرفتنش بین جنگل های بلوط، روستای بیشه و چشم انداز ایستگاه راه آهن بیشه که چشمه‌های زیادی را داراست، یکی از قشنگ ترین تصاویر و چشم انداز های طبیعت را پیش چشمانتان قرار می دهد. در پایین دست این آبشار و جویباری با آب خنک، امکانات زیادی برای گردشگران فراهم است. جاده خرم آباد به بیشه همیشه دارای طبیعتی زیبا و یکی از قشنگ ترین جاده‌های ایران به شمار می رود.

آدرس آبشار بیشه: مسیر دسترسی به آبشار بیشه از طریق راه آسفالته از خرم آباد به طول 65 کیلومتر واز کنار ایستگاه قطار امکان پذیر است. ازشهرستان دورود تا آبشار هم به وسیله قطار تقریبا 30 دقیقه راه است.

آبشار بیشه جاذبه های گردشگری لرستان

خانه تاریخی ابو

یکی از قدیمی ترین خانه‌های خرم آباد که وقتی در آن قدم می گذاری، گویی از دنیای حال حاظر بسیار فاصله داری، خانه آخوند ابوست. این خانه تاریخی یادگار دوره قاجار است و حیاطی با صفا و دلنشین دارد و همراه بودن این حیاط باصفا با بنای پرهیبت خانه و صدای فواره، به آدم آرامش می بخشد. ساختمان آخوند ابو در واقع متعلق به شخصی به نام شیخ ابوطالب قاضی معروف به آخوند ابو بوده است و از دو بخش تابستانه و زمستانه تشکیل شده است که بعد از بازسازی نیز به یکی از پربازدید ترین جاذبه های استان لرستان تبدیل شده است.

آدرس خانه تاریخی ابو: خرم آباد، محله درب باباطاهر (دَر بُو طار)، خیابان امام، انتهای کوچه بن بست خیابان غربی قلعه فلک الافلاک

خانه تاریخی ابو

مخمل کوه از اماکن دیدنی لرستان 

مخمل کوه به دلیل گل سنگ های مخملی رنگش به این اسم شهرت یافته و در شمال شرقی شهر خرم آباد واقع شده و از جاذبه های استان لرستان است. آبشار مخمل کوه که در تنگه معروف به شبیخون در پارک جنگلی واقع شده است، طبیعتی را تشکیل داده که تا چشم کار می کند سرسبزی است و موجب شده تا مخمل کوه به جایی بکر و بسیار قشنگ تبدیل شود.

آدرس مخمل کوه: خرم آباد، میدان 22 بهمن، انتهای خیابان ولیعصر

مخمل کوه دیدنی های خرم آباد

آبشار آب سفید الیگودرز

الیگودرز در فاصله 149 کیلومتری خرم آباد قرار گرفته است، یکی از قشنگ ترین شهرهای لرستان است و آبشار آب سفید با طبیعت سرسبز و آب و هوای خوشش یکی از جاذبه های استان لرستان به شمار می رود. به علت برخورد آب با سنگ ها، آب به شکل حباب های سفید درمی آید و این دلیل نامگذاری آبشار به نام آب سفید است. آب سفید که در بهار زیباتر از همیشه است، دارای 70 متر ارتفاع است و آبش از دل یک تونل سنگی بیرون می آید، آبی که خنک و زلال است و حس تازگی و سرزندگی به آدم می دهد.

آدرس آبشار آب سفید: آبشار آب سفید الیگودرز با شهر الیگودرز حدود 50 کیلومتر فاصله دارد و در کنار کوه بلند قالی کوه در بخش بشارت زلقی از شهرستان الیگودرز واقع شده است و مسیرش از بین درختان گردو و بلوط می گذرد.

آبشار آب سفید الیگودرز جاهای دیدنی لرستان

دشت لاله‌های واژگون الیگودرز

سرزمین دشت لاله های واژگون، بعد از سرزمین آبشارها، نام دیگر این استان دوست داشتنی است و اگر می‌خواهید یکجا، تعداد بسیار زیادی لاله واژگون ببینید باید الیگودرز را مقصد سفر خود کنید. یکی از مناظری که هر بیننده ای را محو خود می کند دشت لاله های واژگون الیگودرز است. وسعت آن به اندازه ای است که از 35 کیلومتری جنوب شرقی الیگودرز شروع و تا دامنه های زاگرس ادامه پیدا می کند. روستاهای دالانی، دره دایی، دورک، آب باریک، خلیل آباد، مورخشک، تاپله، هندلیه، گیلان و… زیباترین دشت‌های لاله واژگون و گونه نادر آن سوسن چلچراغ و اشک مریم را دارا هستند.

آدرس: روستای دالانی-35 کیلومتری جنوب شرقی الیگودرز

دشت لاله‌های واژگون الیگودرز

دره شیزر جذاب ترین جای دیدنی لرستان

از حیرت انگیزترین جاذبه های استان لرستان دره شیزر کوهدشت است. مکانی که سکوتش و صدای گذر آب درآن، موجب شده تا به منطقه ای بکر و خیال انگیز تبدیل شود. صخره های خشن و تیز همراه با درختان تنگه و دیواره های آهکی، آبشارهای کوچک و بزرگ، درخت های کوهی میوه انگور، انجیر و گلابی، مجسمه ها و آثار تاریخی غارهای این جاذبه دیدنی، آشیانه پرندگان، مناره سنگی و طبیعت درختان چنار و بلوط، همه و همه از زیبایی های این دره و آماده پذیرایی از شما هستند.

شما می توانید تنها با خرید یک بلیط هواپیما خود را به استان لرستان برسانید و از تمام جذابیت های دیدنی این شهر لذت ببرید.

دره شیزر جاذبهه های گردشگری لرستان

آدرس دره شیزر: جاده اولادقبا بهترین مسیر برای دسترسی به تنگه است. دو کیلومتر انتهایی مسیر خاکی اما مناسب است و در نهایت به پارکینگی خواهید رسید که در کنارش یک مجتمع شیلات واقع شده است که از این مکان باید با پای پیاده به داخل تنگه مسیر را بپیمایید.